Aktualności

Jesień w Karpaczu

Uwielbiamy jesień. Zwłaszcza o tej porze roku góry pustoszeją, a lasy zamieniają się w paletę ciepłych kolorów. Jest kolorowo i melancholijnie. Na początku października postanowiliśmy nacieszyć się urokliwym klimatem Karpacza. Niestety warunki pogodowe nie pozwoliły nam podróżować motocyklami. Podczas pobytu zwiedziliśmy świątynię Wang, wjechaliśmy wyciągiem na zaśnieżoną Śnieżkę, spacerowaliśmy urokliwymi uliczkami Karpacza. W drodze powrotnej odwiedziliśmy  Kościół Pokoju pw. Trójcy Świętej w Świdnicy.

Daniel się żeni!

18 września wstąpił w związek małżeński nasz klubowy kolega Daniel. Towarzyszyliśmy mu w tym uroczystym dniu.

Młodej parze, na nowej drodze życia, życzymy wszystkiego co najlepsze, szczęścia, spełnienia marzeń, życia bogatego w fantastyczne przygody, no i przepiękne, wspólne wyprawy motocyklowe.

X Rajd Polskich Motocykli Sokół

Na początku sierpnia gościliśmy w naszej siedzibie uczestników X Rajdu Polskich Motocykli Sokół po zachodniej Wielkopolsce. Pasjonaci pokonali 715 km na SOKOŁACH! Mieliśmy okazję podziwiać te wspaniałe, świetnie odrestaurowane i pięknie wyglądające maszyny.

Jak podaje wikipedia Sokół 125 był pierwszym motocyklem skonstruowanym w Polsce po II wojnie światowej, a jego produkcję uruchomiono w 1947 w Państwowych Zakładach Samochodowych nr 2 w Warszawie. Nazwa Sokół nawiązywała do przedwojennych konstrukcji Państwowych Zakładów Inżynierii (PZInż). Opracowanie projektu rozpoczęło Centralne Biuro Techniczne, gdzie w warszawskim Wydziale Motocyklowym pod kierunkiem inż. Stefana Porazińskiego opracowano podwozie oparte na ramie z ciągnionych rur stalowych wzorowanej na motocyklu DKW RT125, ze sztywnym zawieszeniem tylnego koła i widelcem trapezowym w zawieszeniu przednim. W oddziale CBT w Bielsku zespół inż. Fryderyka Bluemke zaprojektował silnik S01 pojemności skokowej 125 cm³, wzorowany również na silniku DKW. Podwozia dla prototypowych motocykli wykonano w Czechowicach-Dziedzicach a silniki w Ustroniu. Początkowo zamierzano także produkcję Sokoła 125 zlokalizować na Górnym Śląsku, ostatecznie jednak ulokowano ją w PZS w Warszawie, zaś silniki S01 jako produkcję rozruchową wytwarzano przez kilka lat w Zakładach Metalowych we Wrocławiu-Zakrzowie.

W 1950 zapadła decyzja o zakończeniu produkcji na rzecz rozwoju ilościowego i jakościowego modelu SHL M04.

Relacja – 9.48 minuta filmu